Nowość: Grawerowanie Punkty w Puławach Produktów w koszyku: 0
Aktualności miktelgsm.pl
Nieoczywiste nośniki reklamy

Każdy, kto prowadzi własną firmę, doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności inwestowania w reklamę. To właśnie marketing jest jednym z ważniejszych obszarów działalności firmy. Wszyscy przedsiębiorcy dążą przecież do tego, aby nieustannie zwiększać liczbę swoich klientów. Sposobów na promowanie się jest dziś naprawdę wiele, zwłaszcza że nie musimy ograniczać się wyłącznie do tradycyjnych nośników. W dobie powszechnego dostępu do sieci możemy polegać również na kampaniach internetowych. To rozległa przestrzeń, w której współcześni marketingowcy dopatrują się niezwykłych możliwości i zdecydowanie warto eksplorować ten obszar, jednak nie znaczy to, że powinniśmy zrezygnować z tradycyjnych nośników reklamowych. Zwłaszcza jeśli mamy możliwość zastosowania mniej konwencjonalnych rozwiązań. Warto zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, w co powinniśmy inwestować, aby nasze działania marketingowe stosunkowo szybko przyniosły nam wymierny efekt w postaci większej liczby zleceniodawców? Czy istnieją skuteczne sposoby na promowanie własnej marki, które nie kojarzą się jednoznacznie z działaniami reklamowymi? 

Siła niekonwencjonalnej reklamy 

Dlaczego działania promocyjne, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się nam z komunikatem reklamowym, są skuteczniejsze? Przede wszystkim dlatego, że w rzeczywistości, w której niemalże non stop jesteśmy otoczeni przez działania marketingowe, odbiorcy i potencjalni klienci są niezwykle zmęczeni i zirytowani nachalnością reklam. Przez to dużo bardziej doceniana jest kreatywność marketingowców i promowanie się w sposób dużo bardziej subtelny i, co najważniejsze, ukierunkowany w stronę odbiorcy, którego nasza oferta może rzeczywiście zainteresować. W cyberprzestrzeni nie ma z tym żadnego problemu, jednak kiedy mówimy o marketingu tradycyjnym, to znalezienie sposobu na dotarcie do określonego targetu może być nieco problematyczne, zatem dobrze znać kilka uniwersalnie skutecznych metod. 

Gadżety promocyjne

Oczywisty element reklamy, który jest niezwykle często stosowany, ale nie ma nic wspólnego z nachalnością to wszelkiego rodzaju smycze do kluczy, pendrive’y, breloczki, długopisy, kubki, t-shirty itd. z nadrukowanym logotypem lub hasłem reklamowym kojarzącym się z naszą działalnością. Dzisiaj zrobienie takich materiałów promocyjnych (z angielskiego zwanych „merchandise”) nie stanowi absolutnie żadnego problemu. Wiele przedsiębiorstw poligraficznych zajmuje się świadczeniem tego rodzaju usług, zatem złożenie odpowiedniego zamówienia na konkretną liczbę produktów z pewnością nie będzie dla nikogo trudnością. Finansowo wygląda to bardzo atrakcyjnie, zatem opłacalność takich działań jest niezaprzeczalna. Takie przedmioty można rozdawać na wszelkiego rodzaju konferencjach, targach, czy spotkaniach. Ich ogromną zaletą jest to, że poza byciem nośnikiem reklamy, są również przydatnymi przedmiotami. Każdy od czasu do czasu musi skorzystać z pamięci przenośnej, nie mówiąc już o długopisach. Podczas ich używania osoba, która z nich korzysta, z pewnością kilkukrotnie spojrzy na logo naszej firmy i automatycznie ją zapamięta – właśnie dlatego dobrze jest umieszczać na materiałach promocyjnych więcej informacji. Emblemat przedsiębiorstwa czy hasło promocyjne to naturalnie podstawa, ale ponadto warto umieścić adres siedziby czy strony internetowej. 

Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na jakość samych gadżetów. Jeśli chcemy postawić na długopisy czy pendrive’y, to skupmy się na tym, aby nie były one najniższej jakości. Nikt przecież nie będzie nas kojarzył z profesjonalizmem i rzetelnością, jeśli długopis z naszym logo przestanie pisać po kilku godzinach użytkowania, a pamięć przenośna będzie pozwalała na przechowanie jedynie czterech gigabajtów danych. Minimalizowanie wydatków jest oczywiście ważne i każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby zwiększyć swój kapitał możliwie jak najmniejszym kosztem, jednak w obszarze promocji nie należy oszczędzać na jakości nośników reklamowych. Warto zauważyć, że środek przekazywania informacji sam w sobie niesie pewną informację, zatem zadbajmy o to, aby była to wiadomość o wysokiej jakości naszych usług. 

Marketing partyzancki

Ten rodzaj promowania swojej działalności może być niezwykle skuteczny, o ile zostanie dobrze przemyślany. Podstawą tej reklamy jest wykorzystanie przestrzeni miejskiej czy innych niekonwencjonalnych miejsc do umieszczenia reklamy. O ile w poprzednim akapicie była mowa o użyteczności gadżetów reklamowych, tak tutaj stawiamy na pomysłowość i zaskakiwanie potencjalnych klientów. W marketingu partyzanckim wykorzystać można w zasadzie wszystko, o ile oczywiście jest to zgodne z prawem. W historii reklamy mieliśmy już do czynienia z graffiti, aranżowaniem przestrzeni w parkach czy nawet wykorzystywaniem autobusowych poręczy. Z czym musimy się jednak liczyć podczas stosowania tej metody? 

Jako że wykorzystujemy głównie elementy infrastruktury w mieście, to miejmy na uwadze ograniczenie wynikające z liczby odbiorców. Przejawy marketingu partyzanckiego w większości przypadków trafiają do stosunkowo wąskiej liczby odbiorców, jednak ich siła polega na skuteczności. Przekaz na pewno zostanie zauważony przez każdego przechodnia i z pewnością niejednego zaintryguje. Można to bardzo łatwo porównać chociażby do rozdawania ulotek, kiedy na dziesięć rozdanych broszurek, z treścią zapozna się zaledwie kilka osób. Koncepcja marketingu szeptanego nie opiera się na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, ale do zakorzenienia się w świadomości tych, którzy będą mieli z nim styczność, a to wpływa na jego skuteczność. Co więcej, ten rodzaj promocji świetnie działa jako dodatek do bardziej konwencjonalnych metod reklamy, warto zatem łączyć go z innymi formami marketingu. 

Ogromną zaletą tej metody jest również niski koszt. Marketing szeptany opiera się na kreatywności, a nie na pieniądzach. Nie silmy się jednak na żadną koncepcję, jeśli nic nie przyjdzie nam do głowy, bo wtedy istnieje szansa, że będziemy mieli do czynienia z efektem odwrotnym do zamierzonego. Prędzej czy później wpadniemy na jakiś pomysł – wtedy dopiero zastanówmy się, jak wcielić go w życie. 

Ulotka czy dzieło sztuki?

Każdy, kto często spaceruje po mieście, z pewnością nieraz natknął się na osoby rozdające ulotki. Oczywiście powszechność tej formy reklamy powoduje, że wielu potencjalnych klientów nie jest do niej nastawiona pozytywnie. Ponownie jednak uratuje nas kreatywność. Można się zastanawiać, skąd taka popularność roznoszenia ulotek wśród przedsiębiorców, skoro większość odbiorców komunikatów promocyjnych jasno wyraża swój sceptycyzm wobec nich. Okazuje się jednak, że jeśli spojrzymy na stosunek niskiej ceny produkcji broszur do ich skuteczności, to szybko przekonamy się o opłacalności tego rozwiązania. Mimo wszystko powinniśmy zastanowić się, co zrobić, aby uatrakcyjnić wizualnie naszą ulotkę. 

Wystarczy tylko przejść się po mieście w godzinach popołudniowych, aby zebrać kilka ulotek i zobaczyć, jaki jest ich największy problem – są one przepełnione ogromną liczbą informacji, których potencjalni klienci i tak nie czytają. W takim razie powinniśmy postawić nie na tekst, a sam obraz. Jeśli odbiorca zobaczy broszurkę, która zamiast przytłaczać go pokaźną liczbą informacji, zawiera wyłącznie dobrze wykonaną grafikę lub rysunek i logo naszej firmy, z pewnością doceni kreatywność i chęć odróżnienia się od standardowych rozwiązań w zakresie ulotek. Obecnie nietrudno o dobrego grafika czy początkującego rysownika, który za niewielkie pieniądze stworzy interesujący projekt broszury. Oczywiście im bardziej obrazek będzie nawiązywał do działalności naszego przedsiębiorstwa, tym lepiej, jednak warto dać grafikowi nieco pola do manewru i być otwartym na jego propozycję. Pamiętajmy, że młodzi artyści wizualni bardzo często szukają sposobów, aby przedostać się do powszechnej świadomości, zatem taka współpraca może opierać się w głównej mierze na transakcji barterowej, zatem nie będzie to równoznaczne z koniecznością inwestowania dużych sum. 

Pieczątki – nie tylko do stemplowania


Wyżej wymienione metody reklamowania swojej działalności są stosunkowo popularne i chętnie wykorzystywane, zupełnie jednak niedoceniony jest potencjał marketingowy… pieczątek. Zwykle kojarzone są wyłącznie z podpisywaniem dokumentów. Dzięki temu, że coraz częściej umieszcza się na nich logo firmy, to zaczynają funkcjonować również jako interesujący i nieoczywisty nośnik reklamy. Każdego dnia przedsiębiorca stempluje ogromną liczbę dokumentów i pism, które nierzadko przechodzą przez kilka par rąk. W momencie, w którym takie dokumenty muszą wyjść poza firmę, to istnieje niemała szansa, że osoba, która je zobaczy, zwróci uwagę na logotyp. Taka sytuacja może się przełożyć na późniejszy kontakt z nami i nową współpracę. Co więcej, dzięki współczesnej technologii możemy zamówić pieczątki o niestandardowym kolorze tuszu czy kształcie odbicia Pamiętajmy jednak, że jako nośnik reklamy powinny być traktowane w drugiej kolejności. Pisma urzędowe czy administracyjne musimy stemplować profesjonalnym wzorem pieczęci, nie możemy sobie pozwolić na nic, co będzie wyglądało niepoważnie. 

Jeśli natomiast chodzi o wyrób pieczątek, to obecnie znajdziemy ogromną liczbę miejsc trudniących się takim zajęciem. Doskonałym przykładem jest serwis Miktel GSM z siedzibą w Krakowie, a mówiąc ściślej – Nowej Hucie, który, poza świadczeniem usług z zakresu naprawy czy sprzedaży telefonów komórkowych, wykonuje także pieczątki na zamówienie. Zdecydowanie warto nawiązać współpracę z takim miejscem, ponieważ dosłownie w kilka chwil możemy otrzymać zamówiony produkt, który w stu procentach spełni nasze oczekiwania. 

Skuteczna reklama to połowa sukcesu. Skoro świat, w którym żyjemy, przepełniony jest komunikatami promocyjnymi, to musimy robić wszystko, co w naszej mocy, aby odróżnić się od konkurencji, zastosować interesujące i kreatywne rozwiązania i pokazać potencjalnym klientom, że warto podjąć z nami współpracę. Dzięki powyższym metodom mamy ogromną szansę na udowodnienie, że prowadzimy rzetelną, profesjonalną firmę, która zatrudnia kreatywnych, pełnych świeżych pomysłów ludzi – a to zawsze dodatkowy atut podczas kreowania wizerunku swojej marki.

Powrót
Panel Klienta
E-mail:
Hasło:
Załóż nowe konto
Przypomnij hasło

Kontakt z nami
Kraków i Puławy

tel.: 518 530 057

Sklep Kraków
(akcesoria, pieczątki, Allegro)

tel.: 506 029 980

serwis telefonów / klucze samochodowe

tel.: 506 080 859

skup telefonów, klucze samochodowe

+ lista salonów sprzedaży